Sveicināts Sportnight forumā.
Ielogojies vai reģistrējies, lai aplūkotu foruma saturu.
Forumā varēsiet diskutēt par visiem sporta veidiem un arī vienkārši čillot!
Sveicināts Sportnight forumā.
Ielogojies vai reģistrējies, lai aplūkotu foruma saturu.
Forumā varēsiet diskutēt par visiem sporta veidiem un arī vienkārši čillot!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
SatursSaturs  PortalPortal  Latest imagesLatest images  ReģistrētiesReģistrēties  IeietIeiet  

 

 Aviokatastrofas iespējamais iemesls – pilota kļūda

Go down 
AutorsZiņojums
Seriijs
Lietotājs
Seriijs


Gadi : 29
Postu skaits : 531
Punkti : 0
Reģistrējās : 02.09.11
Dzīvesvieta : Rīga, Ķengarags.

Aviokatastrofas iespējamais iemesls – pilota kļūda  Empty
PostTēma: Aviokatastrofas iespējamais iemesls – pilota kļūda    Aviokatastrofas iespējamais iemesls – pilota kļūda  EmptyTrešdiena 19 Oktobris 2011, 17:37

Vakar Krievijā, Gromova vārdā nosauktā Lidojumu izmēģinājumu institūta, kas piedalās lidmašīnas Jak-42D aviokatastrofas, kurā bojā gāja visa KHL hokeja komanda "Lokomotīve" (Jaroslavļa), speciālisti pabeiguši eksperimentālo lidojumu sēriju, ziņo portāls kommersant.ru.

Ar šiem eksperimentiem pilnībā apstiprinājies, ka lidmašīnas un tās pasažieru bojāejā vainojams viens no pilotiem, kurš pacelšanās laikā veicis bremzēšanu. Eksperimentu dalībnieki ir pārliecināti, ka gadījumā, ja šis pilots neatrastos pie vadības pults, lidmašīnas pacelšanās noritētu veiksmīgi.

Lidotāji – izmēģinātāji divas reizes pacēlās gaisā ar Jak-42D, ievērojot visus tos pašus parametrus, kādi bija liktenīgajā pacelšanās reizē 7. septembrī no Tunošnas lidlauka. Pilots, kurš sēdēja krēslā pa kreisi, imitējot sava bojāgājuša kolēģa darbības, lidmašīnas ieskriešanās laikā turēja kāju uz bremzēšanas pedāļiem. Vienlaicīgi viņam bija jāvelk uz sevi augstuma stūre. Atklājās, ka pat tādā neērtā stāvoklī, kad viņa kājas atradās uz pedāļiem, lidotājs spēja saglabāt pareizu lidmašīnas lidojuma konfigurāciju. Tomēr, kā izriet no lidmašīnas "melnās kastes" datiem, augstuma stūre ieskriešanās laikā vispirms bija nobīdījusies par 10 grādiem, bet tieši pirms pacelšanās – par 13 grādiem. Kā aprēķināts, pilots uz pedāļiem varētu būt spiedis ar spēku, kas līdzvērtīgs 64 kg.

Izmēģinājuma lidojumu laikā eksperimentāli pierādīts, ka lidmašīna Jak-42D un 45 cilvēki, kas atradās uz tās borta, bojā gāja nevis tehnisku problēmu vai nekvalitatīvas degvielas dēļ, bet gan tieši tās riteņu bremzēšanās momenta dēļ. Savukārt, bremzēšana notikusi nevis tehniska bojājuma dēļ, bet gan tāpēc, ka pilots kaut kāda iemesla pēc pacelšanās laikā uzlicis savas kājas uz bremžu pedāļiem.

Izmēģinājuma lidojumu rezultāti tikšot ņemti par pamatu atskaitei, kuru par lidmašīnas Jak-42D katastrofu sagatavos tehniskā komisija. Eksperti jau esot ķērušies pie šīs atskaites sagatavošanas.


Avots:sportacentrs.com
Atpakaļ uz augšu Go down
http://www.sportnight.latvianforum.net
 
Aviokatastrofas iespējamais iemesls – pilota kļūda
Atpakaļ uz augšu 
Lapa 1 no 1
 Similar topics
-
» Iemesls kāpēc Dinamo uzvarēja Maskavā
» Luseniuss: "Tagad mums ir iemesls justies laimīgākiem"

Permissions in this forum:Jūs nevarat atbildēt tematos šajā forumā
 :: Ziņas-
Pāriet uz: